Välkomna till Maracas Musik och språkavdelning för åldersgruppen 1-5 år
Vill du ha ditt barn på en förskoleavdelning där Musiken och språkutveckling står i fokus och lärande och omsorg bildar en helhet?
Hos oss stimulerar och väcker vi barnens musikintresse och känsla för musik på ett naturligt sätt samtidigt som vi arbetar med deras språkutveckling.
Musiken används dels som ett pedagogiskt verktyg för att erövra kunskaper inom literacy, språk och matematik men också musik för musikens skull, med dess egna lärande så som de musikaliska förmågorna rytm, puls, tonsäkerhet och dynamik.
Musiken stödjer barnens språkutveckling och inne hos oss utvecklar vi hela tiden vår kompetens för att extra kunna stödja barn med språkliga utmaningar.
Barnen får dramatisera sjunga spela och får må bra i både kropp och knopp.
Vi är måna om att skapa en trygg anknytning med barnen och en god samverkan med vårdnadshavare, vi ser den trygga relationen med barnet som grunden för allt lärande och utveckling hos barnen.
På musik och språkavdelningen är det barnen som styr sin lärandeprocess och vi pedagoger finns med som aktiva medforskare.
Välkomna till Maracas Utepedagogikavdelning för åldersgruppen 1-5 år
Vill du ha ditt barn på en förskoleavdelning där utepedagogik står i fokus och lärande och omsorg bildar en helhet? Hos oss stimulerar och väcker vi barnens naturintresse och känsla för en helhetssyn på samhället på ett naturligt sätt samtidigt som vi arbetar med hållbar utveckling som fokus.
Utepedagogiken används dels som ett pedagogiskt verktyg för att erövra genom ett lärande i växelspel mellan upplevelse och reflektion grundat på konkreta erfarenheter i levande miljöer men också bara för ”att vara” i naturen för naturens skull, med dess egna lärande så som högre fysisk aktivitetsnivå samt ökad koncentrations och inlärningsförmåga är utepedagogik ett bra och utvecklande förhållningssätt för barnen att lära genom.
Utepedagogik minskar barnens stress och förbättrar deras psykisk hälsa och på vår utepedagogikavdelning utvecklar vi hela tiden vår kompetens för att extra kunna stödja barn med deras mående och lärande genom naturen och dess upplevelser.
Barnen får utforska, upptäcka och utveckla samtidigt som de får må bra i både kropp och knopp genom att vara fysiskt aktiva genom hela lärprocessen.
Vi är måna om att skapa en trygg anknytning med barnen och en god samverkan med vårdnadshavare, vi ser den trygga relationen med barnet som grunden för allt lärande och utveckling hos barnen.
På utepedagogikavdelningen är det barnen som styr sin lärandeprocess och vi pedagoger finns med som aktiva medforskare.
Välkomna till Maracas Utegruppavdelning för åldersgruppen 3-5 år
Vill du ha ditt barn på en förskoleavdelning där utepedagogik står i fokus och lärande och omsorg bildar en helhet? Hos oss är vi ute i samhället dagligen 9.00-15.30 där vi stimulerar och väcker vi barnens naturintresse och känsla för en helhetssyn på samhället på ett naturligt sätt samtidigt som vi arbetar med hållbar utveckling som fokus.
Utepedagogiken används dels som ett pedagogiskt verktyg för att erövra genom ett lärande i växelspel mellan upplevelse och reflektion grundat på konkreta erfarenheter i levande miljöer men också bara för ”att vara” i naturen för naturens skull, med dess egna lärande så som högre fysisk aktivitetsnivå samt ökad koncentrations och inlärningsförmåga är utepedagogik ett bra och utvecklande förhållningssätt för barnen att lära genom.
Utepedagogik flyttar lärorummen ut i samhällsliv, natur och kulturlandskap där platsernas betydelse för lärande lyfts fram vilket gör att lärandet genom växelspelet mellan sinnlig upplevelse och boklig bildning betonas.
Barnen får utforska, upptäcka och utveckla samtidigt som de får må bra i både kropp och knopp genom att vara fysiskt aktiva genom hela lärprocessen.
Vi är måna om att skapa en trygg anknytning med barnen och en god samverkan med vårdnadshavare, vi ser den trygga relationen med barnet som grunden för allt lärande och utveckling hos barnen.
På utegruppsavdelningen är det barnen som styr sin lärandeprocess och vi pedagoger finns med som aktiva medforskare.